5 Eylül 2016 Pazartesi

Az Yemenin Faydaları

Az Yemenin Faydaları Nelerdir?
Az Yemenin Faydaları: Sağlık hepimiz için değerli bir hazinedir, sağlığı etkin bir şekilde koruyabilmek ve muhafaza etmek gerekir. Az yeme alışkanlığı edinerek, fazla yemek yemenin vücuda vermiş olduğu ciddi sağlık sorunlarını önleyebilirsiniz.
Az Yemenin Faydaları Nelerdir?
  • Kalbe Etkisi: Az yemek kalbin atış ritmini ve kan pompalama faaliyetlerini belirli bir düzene sokmaktadır. Çünkü kalp yoğun besin maddelerinin kana karışma esnasında görevini doğru bir şekilde yerine getiremeyecektir. Fazla şeker miktarı kan dolaşımında etkili olduğunda kalbi yormaktadır. Bu yüzden az yemek kalbi düzenlemektedir.
  • Vücut Dinçleşir: Az yemenin önemli unsurlarından bir tanesi vücudun işleyişidir. Çok yemek yiyen bir insanın vücudu ağırlaşır. Bu ağırlaşma vücut içerisinde çalışan organların, canlılığını yitirmesine neden olur. Vücut böylece çok fazla yediği için sadece mide kısmına yönelecek ve diğer çalışma organlarının görevini aksatacaktır.
  • Zihni Güçlendirir: Dinç bir zihnin en büyük hazinelerinden biri az ve öz yemek yemektedir. Böylece beyine giden kan miktarı daha fazla olmakta ve vücut gereksiz besin maddelerini öğütmek için fazla çaba sarf etmeyecektir. Bu yüzden az yemek yemek dinç ve zinde bir zihnin oluşmasına katkı sağlamaktadır.
  • Kilo Aldırmaz: Az yiyen hiçbir insan bugün kilo problemiyle uğraşmaz. Çünkü vücut yağ biriktirmek ya da gereksiz mineralleri depolamak zorunda kalmamaktadır. Az yiyen bir insan kilo verebilir. Özellikle çok yemek yeme yüzünden kilo alan kişiler, öğün adedini azaltmaları halinde kilo verebilmeleri mümkün bir hale gelmektedir.
  • Az yiyerek; kalori, yağ, enerji, demir, sodyum, fosfat, kalsiyum ve çeşitli minerallerin doğru olarak alınmasını sağlanmalıdır. Bir insan günde;
    • 31 gram kalori almalıdır. Bunun için yediği besinlerin içeriğinde bulunan besin değerlerin tümü farklı ölçülerde ele alınabilir.
    • Bir erkekte ideal yağ oranı %15
    • Bir kadında ideal yağ oranı %20 olmalıdır. Bu oranlar genelde kat kütlesine, egzersize göre değişmektedir.

    Az Yemenin Yolları
    • Az yemek sabır işidir. Sabır ve kararlılıkla az yiyebilmenin hazinesini kendiniz için kazanabilirsiniz.
    • Önemli olan yavaş yemek yemektir ve yediklerimizi iyice çiğnemek gerekmektedir. Bu az yeme hususunda sağlık bakımından önemli bir unsurdur.
    • Daha fazla çorba içerek iştahınızı doldurabilirsiniz.
    • Ekmek yemeği azaltmalısınız: Bu az yiyerek sağlığını korumak isteyen bir kişinin elde etmek isteyeceği amacı doğru bir şekilde karşılamamaktadır. Bu yüzden ekmek tercihinin en azından kepekli ekmeğe yönlendirilmesi gerekmektedir.
    • Yenilen yemeklerin d
      oğru seçilmesi:
       Vücudun gereken vitamin ve minerallerin gerçek değerinin alınması açısından oldukça önemlidir. Özellikle spor yapan kadın ya da erkekler vücutlarına giren kalori hesabını ve protein ölçüsünü iyi yaptıkları için ileride sağlık sorunları yaşamamaktadırlar. Bu yüzden yenilen her bir besinin doğru bir şekilde ele alınması gerekmektedir.

    Gereğinden Az Yemenin Zararları
    Vitamin Eksikliği: Az yemenin bazı ölçüleri vardır. Bu ölçüler eğer gereğinden fazla günde tek bir öğünle atlatılmasını sağlıyorsa o zaman vücudun bağışıklık sistemi iyi bir verim sağlayamaz. Vitamin eksikliği görülür. Vücut ağırlaşır ve hastalıklara açık olur.

    Çarpıntı ve Şeker: Az yemek yemek vücuttan vücuda göre algı farklılığı gerektirir. Herkes için az yeme kavramı aynı ölçüde ele alınmamalıdır. Bunun için kişinin vücudunu doğru bir şekilde tanıması ve az yeme kavramını kendi bünyesinin direncine göre belirlemesi gerekmektedir. Eğer az yemek yenilirse, vücut çeşitli baş dönmeleri yaşayacak ve kan şekeri düşerek bir takım bayılma durumları gerçekleşecektir.

Benzer Yayınlar

Az Yemenin Faydaları
4/ 5
Oleh

Abone Olun

Yazılarımızı beğeniyor musunuz?Abone Olun Yazılarımı Kaçırmayın.